Kisah cinta chichips

Tk tahu mcm mana nk mulakan karangan panjang ni, tk bole ringkas, tk bole pendek sgt. Ahax! 360 patah perkataan bole? Ceh! Kosong kepala otak aku! I'll try my best :)

Kat sini aku nk open cerita pasal aku dan dia. Kau nk tau, baca! Tknak tau, kau bole berambus. Bak kata dia, angkat kaki blah! Haha, tanak dia cakap camtu lagi! Tasuka siaa! Okay lah mcm ni. Aku kenal dgn dia mcm apa yg aku cerita kat post bawah nie, title flashback tu ok. Dari 8hb dec sampai sekarang kami still couple, BUT! Dah dua kali break. Hm, nk buat mcm mana, adat lah becinta cintun gaduh skali sekala kan. Harus tu. Dia tersangatlah suweet, mcm gula gula. Dia tersangat baik mcm peri. Dia berjanji nak jaga aku sampai bila bila, dia kata kan yg dia syg aku sgt sgt. And dia kata, if kami suda tkdepape, dia still nk jaga aku. Tapi aku tknak sampai kami tkdepape tuh, TANAK ok! 

Dia seorang yg hot temper, dia akan marah kalau aku tipu dia, aku tk percaya dia. SWEAR aku berhati hati bila nk bercakap ngan dia, text dia, IM dia ke apa ke semua lah. Takut ada tersalah cakap, terlajak, terlebih, huhh ke longkang aku jadinya nanti. Mmg aku tk berani nk buat dia marah or tacink, tacink dia bukan main lg mengada ngada, kalah aku rasanye. Bukan main lama lg, agaknye nk suro aku pi tempat dia baru dia ok kot, hehh sadis! Kami jauh woo, jauh sgt sgt. Susa nk jumpa selalu. Nie yg ta tahan nie. Huwwaa!

Sebak*

Selama lebih kurang sebulan ni tk silap aku kenal dgn dia, aku tahu yg dia juga seorang yg senang bergaul dgn org org lain. Itu yg aku takutkan dari dulu smpai skarang, aku takut milik aku jatuh ke tangan org org lain tu. Sebab apa, tkde sape pun tahu lg pasal aku dan dia. Masih rahsia. Kehendak kesayangan aku tuh. Tk apa. Yg penting dia jujur dgn aku, dia tahu apa dia buat, dia ingat aku, cukuplah. Aku akan cuba untuk buang perasaan cepat merajuk nie, cepat fikir yg bukan bukan. Aku harus buang! Untuk kebaikkan aku dan dia. Aku resah kalau dia tk contact aku, aku nk contact dia dulu, tapi aku takut dia pulak rasa mcm "ish semak lah dia nie", tk pun "alahh, kau lg, nyampah lah". Haa, aku takut. Kalau text, ok lg kot, call tu yg mmg tersangat lah jarang utk aku buat. Aku tk berani nk kacau even pun dia hak aku ke apa ke, better aku jgn buat dari nanti kena ke apa ke kan. Kalau dia suro ke apa ke, OK mmg tade hal. Laju jelah aku call. Haih, knp mcm ni ye, pelik pelik.

Masa couple dh, aku dh nampak yg dia mula nk manje manje, gedik gedik ayam, mula gatal gatal (haha, dah sah la katakan)! Aku takesa pon, dia aku punya, apa ada hal. Sejak couple jugak lah, semakin byk cerita pasal dia yg aku tahu. Dari hal dia, kawan kawan dia, ex ex dia, family dia semua. Tk lah byk, tapi aku tau lah jugak kan (bangga ok)! Kau ade? Takde kan? Haa baik diam, tumbuh taik lalat kang. Ok then, dia ni suka menyanyi ohh. Ta sangka lak aku couple dgn penyanyi. Suara dia mmg best lah. Ayu je, cam pompuan (mmg pompuan la ngok)! Haha, serious sedap suara dia! Semua lagu kalau bole dia nk nyanyi kat aku. Aku pun apa lg, angau lah lepas dia dh habis nyanyi tu, walaweyy fall in love konon haha.

Sejak dia tahu yg aku ni SI PENCEMBURU, dia bgtahu aku pasal adik dan kaka kesayangan dia. Pasal kawan yg rapat dgn dia. Ok, aku faham dan aku terima seadanya. Dia kata, dgn org org yg dia listkan tu, tak bole jeles. Aku kata OK awak! Aku seorang wanita yg mendengar kata ok, terima kasih haha! Tetiba menggelabah! Eh eh! Tetiba teringat masa aku ngan dia belum couple, masa tu dia nk ngorat aku kot. Kot lah haha! Hati dia dh berbunga bunga aa tu, dia ajak scandal. Tapi dia kata, sy nk scandal sy yg ada 10 benda sy ckap ni. Antara yg aku ingat lah kan 1. suka cakap gelabah, 2. suka warna pink, sorry lagi 8 dah lupa! Tgah flu nie, kepala denyut denyut. Tapi buat jugak benda ni, aku nk bila dia bkak je blog aku, benda ni dh ada. SUPRISE! Yeahh! Ok balik kat citer tadi, semua yg dia cakap 10 benda tu, ciri ciri diri aku. Kira dia tgah propose aku lah tuh. Cewahh haha! 

Aku pun dgn bangganya terima sajalah si budak besa tu! Bukan suka suka terima, tapi sbb aku dh mula syg dia, aku suka dia. Yes aku suka dia ok! Bukan main main. Haisemenn, kenapalah kau curik hati aku? Tgok! Aku dah tade hati ohh. Jaga baik baik HATI saya tu, kalau jatuh nanti pecah, hmm fikirlah sendiri hee. 

Kami happy! Dia selalu luahkan apa dia rasa, dia selalu ckap iloveyou imissyou dkat aku. Dia akan bgtahu aku apa dia buat EVERYDAY, apa dia nak buat, mana dia pegi. Semua dia inform aku. Bahagia tak? Mestilah jack! Bahagia gila wooo! Masa gaduh the worst part yang paling aku tasuka! Dia akan suruh aku ANGKAT KAKI, BLAH CARIK ORG LAIN! Goshhh! Aku mcm dh tkde air liur nk telan dh, terkedu aku! Haish tasuka kalau ni jadi. Aku nak jauhkan dari semua nie terjadi! Bialah gaduh pasal benda lain, tapi bukan pasal aku ta percaya dia ke, aku tipu dia lg ke. Aku TAK MAU! Kesian kat dia, aku selalu buat dia sedih!

Terkenang*

Haa nie best! Dia kan kan, dia suka cakap NOGORI dan perak kot, entah lah. Antara perak ke kedah tah. Aku rasa geli geli sial kat ketiak semua masa dia cakap "bughok beno ghupenye", haha serupa mcm nenek tua! Cehh tasuka haha. Dengan pekat bukan main dia sebut benda alah tuh. Fuhh, dasyat! Kalau cakap nogori tuh, aku takde hal lg, mama pun org minang, aku suka denga. Haha memang pak lawak tol la dia tuh! Tu yg buat aku tergelak sampaikan menangis. Bole buat lagu dah tajuk TANGISAN DALAM KETAWA, thankiuu haha!

Dia ada bg mesej "Chi, please don't leave me". Aku tknak cakap byk kali, sekali ni je kau denga eh syg! AKU TAKKAN TINGGAL KAU SELAGI KAU SENDIRI YG BUANG AKU". Sbb tu aku akan menangis bagai nak rak bila kau nk break bagai ngan aku. Aku takkan berjanji mcm ni kalau aku tk mengharap kat someone tuh. Aku mengharap sepenuhnya kat kau untuk jaga aku, untuk ada dengan aku masa susah senang aku, jatuhnya aku, semua lah wey senang citer. Aku nak kau sentiasa ngan aku. Aku mmg susa nk berkata kata manis ke, nk berayat manis, nk pujuk pun ta pandai, tapi dlm hati ni aku je tahu. Aku nk sgt buat kau senyum semula bila kau tgah sedih. Aku seorang cewek hingusan, abie. Kau lah yg kena tlg lapkan setiap hingusan aku yg kuar. Bole? Sama mcm kau always ngan aku lah tu. 

Dia selalu puji aku cantik masa tgah sekaip. Alahay malu malu kucing aku dibuatnya. Dia penah cakap "I'm in love with you, beautiful shiqah". Ahax! Manede bangga pun, takdelah. Cehh! Kembang kempis bughet aku ohhh. And tau apa tak! Dia penah sakat aku masa dia kat satu kedai tu. Dia cakap dia suka dtg kedai tu sbb ada girl muka mcm aku, SEBIJIK kata dia! Meradang lah aku kan, semata nk tgok girl tu. Mana boleh! Tgok aku sudah lah. Geram wokk! Pastu sat gi dia bole kata "B, sumpah aku suka sgt kau mara mara bila aku sakat kau camtu! Aku suka! Thanks syg aku". Haa mcm tu! Bole pulak kan dia! Aku ni tgah panas, cirit tol. Tapi takpe, dah lega haha! Dia kata, manede. Dia nk tgok aku je haha gelabah kan!

Paling aku bangga lah act kan, dia kata aku INSPIRASI dia! Kau ada? Takde! Haha. Dia kata "awak inspirasi sy, dh berapa hari dh sy blank je. Jumpa awk, trus mcm mcm idea, thanks syg". Auww! Sweet tak? And syg, fyi kan! Aku suka kalau kau kata Ineedyou! Paling aku suka, sbb bila mcm tu, aku rasa mcm kau mmg dgn aku je. Kau mmg ada aku je, kau fikir aku je masa kau tgah sedih ke susah ke, down ke apa semua. Aku suka sgt! 


Okay, cerita ni akan bersambung lg. Dah cukup semua ni selama 3minggu dah aku bersama dgn dia. Thanks spend time baca benda alah ni, ikhlas dari hati aku yg suci ni ok! :')

 I LOVE THE WAY U CALL ME "BABY"!
THANKS DARLING! 
ILOVEYOU!
HEARTS!